CONSFĂTUIREA ANUALĂ A PROFESORILOR DE RELIGIE DIN JUDEȚUL GIURGIU
În sediul Inspectoratului
Școlar al județului Giurgiu a avut loc marți, 25 sptembrie 2018, consfătuirea
anuală a profesorilor de Religie din județul nostru. Întâlnirea a fost
prezidată, cu binecuvântarea Preasfințitului Părinte Ambrozie, Episcopul Giurgiului,
de părintele Arhim. Teodor Șerban, vicar
administrativ al eparhiei noastre.
La consfătuirea de la începutul
anului școlar 2018-2019 au fost prezenți Inspectorul General pentru disciplina
Religie din cadrul Ministerului Educației Naționale și Cercetării Ştiințifice, domnul
Prof. Dr. Vasile Timiș, doamna prof. Mirela Delea, Inspector General adjunct al
ISJ Giurgiu, părintele consilier Tudor Georgian de la Sectorul Învățământ și activități cu tineretul al
Episcopiei Giurgiului,
precum
și Inspectorul de Religie din
cadrul ISJ Giurgiu, pr. prof. Daniel Necula.
În debutul întâlnirii, pr.
prof. Daniel Necula a prezentat un raport referitor la activitatea dascălilor de
Religie în anul școlar 2017-2018, subliniind rezultatele foarte bune ale
elevilor la olimpiadele și concursurile de profil, dar și pregătirea bună a
profesorilor care au susținut examene de titularizare, definitivat și grade
didactice.
Părintele Arhim. Teodor Șerban le-a mulțumit
profesorilor pentru devotamentul dovedit în misiunea lor de a face educație
religioasă în rândul elevilor, și a
transmis binecuvântarea Ierarhului nostru, precum și „îndemnul de a nu-L uita pe
Dumnezeu, Cel care ne îndrumă și ne călăuzește pașii în viață, mai ales pe
dascăli, care sunt aceia care îi pot călăuzi pe copii spre înțelegerea
valorilor creștine ortodoxe, spre înțelegerea a tot ceea ce este necesar pentru
a face pașii cei buni și de folos în viața, nu spre a-i instrui, ci spre a-i educa”.
Inspectorul Vasile Timiș a
transmis celor prezenți ultimele detalii referitoare la organizarea cursurilor
în anul școlar început și noutățile de la Ministerul Naționale și Cercetării
Ştiințifice.
„Am discutat anumite aspecte
care țin de contextualizarea programei școlare și mai ales de modul de
relaționare și de nuanțările relaționării la disciplina Religie și în cadrul
activităților catehetico-didactice. Trebuie să știm că orice profesor,
indiferent de disciplina pe care o gestionează, încearcă mereu să-și optimizeze
discursul didactic și mijloacele de comunicare și tehnicile de relaționare. Cu
atât mai mult la disciplina Religie. De aceea, printre altele, învățăm unii de
la alții și discutăm, propunem anumite teme spre dezbatere, care țin de o
comunicare responsabilă, de apropierea elegantă, duhovnicească față de elevi și
evident am încercat să identificăm anumite probleme de ordin educativ dar și
spiritual sau cultural cu care se confruntă elevii și tinerii noștri”, ne-a
spus Vasile Timiș.





|